Enduro Martinice

Jaké bude CROSS COUNTRY UHY 2014

Je sobota ráno a já se v Uhách setkávám s partou enduráků z Martinic. Mě čeká projíždka po nové trati, abych vám popsal jaká to bude pařba. Chlapy pod vedením Roberta Vancla čeká víkendová dřina s přípravou tratě. Vyměníme si pár vtípků včetně nabídky kávičky z hrníčku KTM. K mému překvapení Robert odmítá a ostentativně hladí modrou Téemku :-) Pak už jedeme na prohlídku.....

Po startu je pár zatáček, aby se jezdecké pole trochu roztáhlo a pak to začíná. Několik po sobě jdoucích luxusních výjezdů a sjezdů. Všechny mají okolo 10 – 12 metrů a  občas i trochu na srdíčko. Pokud ho nemáš úplně v kalhotech, tak tě to bude zatraceně bavit. Následuje stezka po okraji pole, boční výjezd a hned hlubokým pískem dolů. Musíš furt pod plynem, aby se nebořil předek.  Opět se krajem pole k lahůdkovému výjezdu. Fakt pořádný strmáč, ale nemusíš mít strach, pořadatelé ho udělali hodně široký, takže si cestu každý najde. Krátká rovinky a opět hezký sjezdík k  zatáčkám v remízku. Pak cestičkou mezi borovicemi do rychlejší části závodu.  Než ti to ale dovolí zrychlit, musíš si jestě jednou sjet k technické části.  Je dlouhá tak půl až třičtvrtě kiláku a hodně tě potahá za ruce. Je to tam samý „výmoleček a skůček“. Připadal jsem si  jak cvičená opice na hliněném trialu. Pak začne trocha klasického cross country,  gas, kotva, zatáčka, gas, kotva, zatáčka a furt dokola. Jediný rozdíl je, že je to z kopce  a do kopce. Tahle část sice není strmá, ale určitě se ti bude líbit.
Pak rychlý přejed na okraji školky (ne dětské, ale nějakého jehličí).  Je to celkem rychlé, jen  občas se tam připlete nějáká ta přírodní překážka v podobě meze, rokliny nebo úvozu. A to už se blížíš do pískového lomu, kde pro tebe kluci Martinický přichystali takový „malý motokros“.  Skoky, zatáčky, vracáky co hrdlo ráčí. Já měl ruce jak konve. To byla pomsta za ranní vtípky, chtěli mě zabít :-)  Sjezd z pískovny do nejrychlejší čási trati. Tady poletíš  full gas, jak letošní cíl v Bozkově. Pořadatelé mi vyhrožují , že to budou muset zpomalit nějakými šikanami, aby tě u tankovačky nechytali do sítě :-) Mají recht, fakt je to kalup.  A to už jdeš na brzdy u tankovačky, odkud si to dáš k prima sjezdíku k časomíře. Trať je opravdu výživná a až ji Martiničtí doladí, tak ti kromě fotek přineseme i on board video.

Par dalších riders info:
Depo bude na travnaté louce, ke které vede panelka. Kousek vedle je vyasfaltovaný prostor, kde bude ultramegaturbo party stan, bufety a nápojové stánky co hrdlo ráčí. Pro kinder-bueno bude zdarma k dispozici skákací hrad. V pátek budou stánky také otevřeny a pokud si budeš chtít střihnout nějakou tu generálku na sobotní riders party, tak ti fuckt nikdo  bránit  nebude. V Sobotu tě čeká  překvapení.  Ředitel závodu Libor Vlasák mi ho nechtěl prásknout. Ptal jsem se jestli to bude freestyle motokross, trial show a nebo striptýzek na Riders Party. Ale chechtal se i s Martinickýma  od ucha k uchu a říkal ať se nechám překvapit. Jsem fakt zvědavey co kluci vymyslí. Jak je znám, tak to bude stát za to.

Tak tohle je první ochutnávka ze Cross country Úhy. Máš se na co těšit.......

Registruj se na http://www.enduromartinice.cz/

Jirka Fíla
Dr.K  racing team

PS: ted mi ještě pře uzávěrkou přišla tenhle mail od Vanclíka:
Trať je téměř celá prosekaná, délka cca hobby 11min., profi 9min.
To pole které je po levé straně cesty, po které se už vracíme k depu není zaseté, je tam strniště, kterým prorůstá staré obilí. Myslím si, že by se tam dalo něco natahat + překážky z pneu.
Sjezdy a výjezdy v pohodě, ten odkloněný výjezd ještě doladíme.
Trať jsme najížděli s Luborem Krausem,je to rychlý jako prase, snad budou závodníci spokojeni, že se svezou také na jiný kvalt než na dvojku.